Mobil Uygulama Geliştirme Aşamaları

  

Mobil Uygulama Geliştirme Aşamaları

 



 

Mobil uygulama geliştirmek için uzun bir süre çalışmış, emek harcamış olabilirsiniz. Yürüttüğünüz başarılı çalışmalar sonucunda hedeflediğiniz doğrultuda bir mobil uygulama geliştirmeniz mümkündür. Ancak mobil uygulamanızı hedef kitlenizle buluşturmadan önce dikkat etmeniz gereken noktalar vardır. Bunlardan bahsedecek olursak:

 

Firmanızı hatırlatacak, akıllarda kalan bir ismi seçin

 

Mobil uygulamanız için firmanızı hatırlatan, tanıtan ve akıllarda kalan bir isim seçmeniz, kullanıcıların mağazalarda sizi bulmalarını kolaylaştırmaktadır. Firmanızın ya da markanızın ismini mobil uygulamanıza vermeniz, sizinle daha önce doğrudan temas kuran müşterilerinizin dikkatini çekmek için faydalı olabilir. Bunun dışında, yaptığınız iş ve bulunduğunuz sektörle ilgili vurgulayan kelimelere de uygulama isminde yer verebilirsiniz.


Hedef kitle belirleyin

 

Mobil uygulamanızı geliştirirken hedef kitlenizi belirlemeniz son derece önemlidir. Hedef kitlenizin yaşadığı coğrafyayı, ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak mobil uygulamanızın içeriğini hazırlayabilirsiniz. Hedef kitleye yönelik yapılan mobil uygulamalar kullanıcılar için olumlu sonuçlar doğuracaktır.


Görsel estetiği yaratın 

 

İlk izlenim her zaman görünüşle ilgili oluyor. Eğer güncel tasarım trendleriiOS ve Android platformları arasında önemli farklar gösteriyorsa, versiyonlar için farklı tasarımlar dahi düşünebilirsiniz.
Sadelik bu dönemde hem iOS hem Android platformlarında oldukça popüler. Sade tasarımlar hem kullanıcılar açısından kolaylık, hem de kendilerine has bir estetik sağlıyorlar. Doğru renk kombinasyonlarını seçmek ve karmaşadan kurtulmak güzel bir başlangıç noktası olabilir.

 

Kullanıcıların hafızasında yer edin

 

Öncelikle kullanıcıların seçilen ismi kolay bir şekilde telaffuz etmeleri gerekmektedir. Yaratıcı isimler seçmeniz rakip uygulamalardan farklılaşmanızı sağlayabilir ama yenilikçi davranırken kullanıcılarınızı zorlayabilirsiniz.
Uzun ve karmaşık isimler seçmek yerine mobil uygulamanız için kısa, basit ve okunması kolay seçenekleri tercih etmeniz size avantaj sağlayacaktır. Mobil uygulama için seçilecek ismin 11 ila 15 karakteri içermesi yeterli olmaktadır.


Rakiplerinizin analizini yapın

 

Uzun uğraşlar doğrultusunda doğru ismi seçmek için vakit harcadıktan sonra uygulamanız için seçtiğiniz ismin başka mobil uygulamalar tarafından kullanıldığını görmek can sıkıcı olabilir. Bu sebeple, uygulama ismini seçerken uygulama mağazalarını incelemeniz, uygulamanızın yer alacağı kategorilerdeki benzer uygulamalara göz atmanız faydalı olabilir. Hem yaptığınız işle ilgili fikir veren hem de rakipleriniz tarafından kullanılmamış özgün bir isim seçmeniz mobil uygulamanızın kullanıcılar tarafından daha fazla indirilmesini sağlar.


Cihazlara uyumluluk

 

Hazırlanan ve tasarlanan mobil uygulamayı, mobil cihazlara uygun hale getirmek gerekmektedir. iOS için geliştirilecek bir mobil uygulamanın uygunluğunu iPhone, iPad ve iPadmini mobil cihazları için ayrı ayrı düzenleme yapmanız gerekebilir. Fakat, Play Store için geliştirilen bir uygulamayı birbirinden farklı Androidcihazlarda da kullanabilirsiniz.

 

Siz de bahsettiğimiz ipuçlarından faydalanarak doğru bir şekilde isimlendireceğiniz mobil uygulamanızla, uygulama mağazalarında kolaylıkla ön plana çıkılabilirsiniz.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Gizlilik Politikası

Android Uygulaması Nasıl Yapılır? Android Uygulama Siteleri Nelerdir?